NVC W BIZNESIE
DOBRE RELACJE I EFEKTYWNOŚĆ W ZESPOLE
We współpracy z NVCLab zapraszamy na II śląską edycję kursu NVC W BIZNESIE
Pracuj i działaj z lekkością
Zaproś do swo-jego zespołu więcej współpracy i efektywności w dobrej atmosferze.
Dbając o swój rozwój, skorzystaj z narzędzi NVC, by budować długotrwałe relacje biznesowe.
W czasie warsztatu NVC w relacjach zawodowych zobaczysz, jak budować relacje, współpracę, zaufanie i dzięki temu efektywnie zarządzać i budować zespoły.
Zobacz, co zyskasz:
- będziesz wiedzieć jak odnaleźć prawdziwe potrzeby swoich klientów/pracowników i zbudować relacje, na których zyskają obie strony
- poznasz sposoby, jak skutecznie radzić sobie z “trudnymi” relacjami i „kłopotliwymi” klientami
- nauczysz się dbać o siebie, wyznaczać swoje granice, jednocześnie szanując potrzeby drugiej strony
- dowiesz się, jak dawać wspierającą i skuteczną informację zwrotną w codziennej pracy
- sprawdzisz jak mówić i przyjmować odmowę i znajdować rozwiązania wygrany-wygrany
- wzbogacisz swoje kompetencje zawodowe i zyskasz zupełnie nową perspektywę, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
- po spełnieniu warunków otrzymasz również certyfikat zaświadczający odbycie kursu NVC.
Jeśli zależy Ci na nabyciu tych umiejętności, ten kurs jest dla Ciebie!
W czasie treningu:
- poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
- zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
- przyjrzysz się sytuacjom z Twojej pracy i dzięki temu zyskasz żywe, konkretne narzędzie do pracy na co dzień
- nabędziesz dużo o wiedzy, doświadczenia i wsparcia w procesie
- przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
- poznasz narzędzie do pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
- zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w swoim zespole
- nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy
Chcesz dowiedzieć się, jak słuchać, aby rozumieć? Jak mówić, by być zrozumianym?
Marshall Rosenberg pytany o to, dlaczego ma tak dużą skuteczność w budowaniu relacji i mediacjach odpowiadał:
NIE SŁUCHAM TEGO, CO LUDZIE MÓWIĄ, SŁUCHAM, JAKIE ZA ICH SŁOWAMI STOJĄ POTRZEBY!
To jest klucz do nawiązania relacji i do rozwiązania każdego wyzwania. Marshall dodawał, że KAŻDY KONFLIKT MOŻNA ROZWIĄZAĆ W CIĄGU 20 MINUT.
Tylko najpierw trzeba znaleźć potrzeby, jakie mają obie strony.
Jak znaleźć te potrzeby? Wystarczy zmienić nawykowy sposób myślenia i mówienia. Metody, które poznasz na tym kursie (empatia, 4 kroki i inne) pozwolą Ci skontaktować się z potrzebami swoimi i innych ludzi. Dzięki temu sprawdzisz, jak znajdować rozwiązania, które odpowiadają wszystkim, typu wygrana-wygrana.
Nadal zastanawiasz się, czy ten kurs jest dla Ciebie?
Dla kogo jest ten kurs:
- dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
- dla osób, które prowadzą zespoły, zarządzają ludźmi
- dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
- dla osób, które chcą się rozwijać i nadać rozpęd swojej karierze, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
Z nauką NVC jest jak z nauką nowego języka – trzeba go używać, aby zyskać biegłość. Ten kurs został pomyślany w taki sposób, by oprócz poznania metody, uczestnicy mogli również ćwiczyć, doświadczać i praktykować na sytuacjach zawodowych z życia wziętych. Dzięki takiej formule każdy ma szanse osiągnąć najlepsze dla siebie rezultaty i przetransformować swoje relacje.
Przyjdź i przekonaj się, jak to działa w praktyce!
Kurs prowadzą trenerzy z wieloletnim doświadczeniem biznesowym i NVC: Joanna Berendt, Magdalena Sendor, Bartosz Berendt.
I MODUŁ
Zarządzanie sobą jako pierwszy krok do dialogu
Główne założenia Porozumienia bez Przemocy
Transformująca moc empatii i jej rola w tworzeniu przestrzeni współpracy
Model 4 kroków:
- siła płynąca z obserwacji
- uczucia jako drogowskazy
- piękno potrzeb
- przede wszystkim kontakt – prośby
Blokady komunikacyjne pod lupą
Wyrażanie siebie – droga do swojej mocy i autentyczności
Prowadzenie: Joanna Berendt
II MODUŁ
Zarządzanie sobą w relacji z klientem/współpracownikiem
Pogłębiona praktyka empatii
Kontakt ze sobą w sytuacjach trudnych i emocjonalnych
Zamiana osądów o innych w ciekawość innych
Budowanie efektywnych próśb
Transformacja złości
Praktyka doceniania i wdzięczności
Prowadzenie: Magdalena Sendor
III MODUŁ
Efektywne budowanie “MY”
Partnerstwo, podążanie i prowadzenie w relacji
Oferowanie i przyjmowanie informacji zwrotnej opartej na empatii
Mówienie „nie” w zgodzie ze sobą
Przyjmowanie odmowy, które buduje kontakt
Prowadzenie: Bartosz Berendt
IV MODUŁ
Superwizja
Prezentowanie poznanych narzędzi i nabytych umiejętności przez uczestników oraz informacja zwrotna od grupy oraz trenerów
Od konfliktu do dylematu
Trójkąt relacji – punkt wyjścia do zarządzania konfliktami
Słuchanie i kontakt ze sobą w konflikcie
Projektowanie wdrożenia NVC we własnym obszarze zawodowym
Prowadzenie: Joanna Berendt i Magdalena Sendor
METODOLOGIA
Warsztat jest prowadzony aktywnymi metodami szkoleniowymi. W czasie warsztatu zapraszamy uczestników do pracy na forum, w parach i małych grupach. Pracujemy na opracowanych i własnych przykładach. W czasie spotkania tworzymy bezpieczną atmosferę do rozwoju kompetencji w zakresie komunikacji z samym sobą i w relacji z Klientami.
Porozumienie bez Przemocy daje narzędzia do skutecznej komunikacji, opartej na zrozumieniu i budowaniu relacji. PBP to metoda na głębsze rozumienie siebie i innych i budowanie rozwiązań działających dla wszystkich win-win. Dzięki głębokiemu zrozumieniu roli uczuć i potrzeb, zwiększasz szansę na zrozumienie oraz bycie zrozumianym i wziętym pod uwagę. Możesz budować relacje i zespoły, w których szacunek i zaufanie są fundamentem porozumienia.
4 dwudniowe moduły oraz superwizja poprowadzą Cię krok po kroku do głębszego poznania metody, swoich potrzeb i zrozumienia innych.
SUPERWIZJA GRUPOWA
Celem superwizji jest uczenie się z własnych doświadczeń praktykowania NVC w kontekście zawodowym oraz otrzymanie informacji zwrotnej od trenerek oraz grupy. Superwizja daje możliwość rozwoju szczególnie dla tych uczestników, którzy pragną wprowadzać NVC do swoich organizacji lub są trenerami.
W trakcie superwizji możesz pokazać wybrany dialog lub proces NVC i sprawdzić jego skuteczność słuchając informacji zwrotnej od grupy i trenerów.
Superwizja jest nieobowiązkowa.
CERTYFIKAT
Po ukończeniu kursu otrzymasz certyfikat ukończenia kursu poświadczony przez dwie certyfikowane przez Center of Nonviolent Communication (CNVC) trenerki. Ten dokument potwierdza zdobycie umiejętności i doświadczeń związanych z NVC oraz może stać się początkiem drogi do certyfikacji przez CNVC.
Warunki otrzymania certyfikatu:
- uczestnictwo w 80% 4 modułów oraz superwizji,
- prowadzenie dziennika obserwacji,
- udział w dwójkach empatycznych między zjazdami (praktyka poznanych narzędzi NVC).8-
JOANNA BERENDT
Wspiera menedżerów i biznesmenów w czasie szkoleń i pracy indywidualnej. Ma wieloletnie doświadczenie korporacyjne, twórczyni studiów i programów trenerskich. Jest żywym przykładem, jak język NVC wspiera komunikację i zmianę w świecie. Certyfikowana trenerka NVC, coach, mediatorka. Autorka książek, artykułów i programów. Żyje wartościami NVC.
MAGDALENA SENDOR
Wprowadza turkusową rewolucję do korporacji w Polsce i za granicą. Od kilku lat pracuje z menedżmentem wysokiego szczebla nad zmianą nawykowych działań i języka. Wspiera biznes w Polsce i we Francji (pracuje w trzech językach). Pracuje z trenerami i coachami. Certyfikowana trenerka NVC, coach, mediatorka. Autorka książek, artykułów i programów. Żyje wartościami NVC.
BARTOSZ BERENDT
Jest współtwórcą przywódczych programów rozwojowych, prowadzi warsztaty, superwizje i mentochoaching dla doświadczonych coachów. Współpracuje z uczelniami wyższymi w zakresie kształcenia coachów i akredytacji programów szkoleniowych. Prowadzi zajęcia m.in. w Akademii L. Koźmińskiego, SGH, SWPS. Coach akredytowany (MCC) przez International Coach Federation (ICF).
Co mi dały te warsztaty?
- “Inspirację do pracy” – Zadowolona uczestniczka
- “Większą świadomość siebie, większe zrozumienie innych, podstawy, którymi chcę się kierować w komunikacji z innymi”. – Ola
- “Uczestnictwo w warsztatach “NVC w Biznesie” prowadzone przez wspaniałych trenerów pozwoliło mi rozwinąć moją empatią względem moich klientów. To dzięki warsztatowi nauczyłam się jak jako przedsiębiorca rozpoznawać i rozumieć potrzeby moich klientów. Zaczęłam rozumieć jaka intencja i jaka ich niezaspokojona potrzeba stoi za ich słowami i czynami. Nauczyłam się też empatii wobec siebie i jasnego przedstawiania swoich potrzeb by wspólnie z moimi klientami wypracowywać najlepsze rozwiązania do konkretnych wyzwań. Dzięki rozwiniętej empatii buduję obecnie głębsze relacje z klientami co przekłada się na ich lojalność i szczere polecania współpracy ze mną nowym klientom”. – Katarzyna Krupa – niezależny konsultant procesu Design Thinking, tworzenia innowacyjnych rozwiązań biznesowych i produktów trafiających w potrzeby klientów z 10 letnim stażem pracy w firmie Google
„Bardzo serdecznie polecam kurs NVC w biznesie. Był on dla mnie wspaniałą inspiracją i okazją do poznania i przećwiczenia praktycznych narzędzi porozumienia bez przemocy, które na co dzień wykorzystuje w relacjach ze współpracownikami, klientami oraz w życiu osobistym. Dzięki praktyce NVC czuję, że umiem lepiej zrozumieć siebie i w sposób asertywny wyrazić w rozmowie to, co jest dla mnie ważne, a jednocześnie zrozumieć i dopytać o potrzeby drugiej strony. Struktutra NVC pomogła mi też lepiej reagować w trudnych emocjonalnie sytuacjach i efektywniej rozwiązywać konflikty. A wszystko to w twórczej i przyjaznej atmosferze. Polecam z całego serca :)!” – Agata Szydłowsk
“Pewność że idę dobrą drogą”. – Izabela S.
“Dały mi rozwój. Poczułam ze NVC zawsze we mnie było tylko myślałam ze empatia to słabość. Czuje ją w „mięśniach” tak jak pragnęłam na początku kursu. Niektóre elementy stosuje już intuicyjnie, nad niektórymi jeszcze pracuje. Stosownie NVC poprawiło moje relacje prywatne i wprowadzam je z sukcesem w pracy z klientami”. – Aleksandra Rzyczniak właściciel Lepiej Aleksandra Rzyczniak lepiej.eu
- “Po warsztacie zaczęłam inaczej słuchać ludzi i zwracać większą uwagę na potrzeby innych osób.
- “Zrozumiałam też, że empatia dla siebie nie jest egoizmem i bardzo ważne jest uświadomienie sobie własnych potrzeb i zadbanie o siebie. Z kolei ćwiczenia z okazywania wdzięczności pokazały mi jak z wielu rzeczy możemy się cieszyć i ile dobra i piękna jest dookoła nas, o którym niestety tak często zapominamy i przypominamy sobie dopiero w trudnych momentach naszego życia”. – Kinga
- “Szkolenie ukazało mi co jest najważniejsze w rozmowie z drugim człowiekiem, jak przeprowadzać rozmowę (szczególnie konfliktową), by była wartościowa dla obu stron. I mimo, że przede mną jeszcze wiele pracy w tym zakresie to po szkoleniu pozostałam z przeświadczeniem, że jest to możliwe do osiągnięcia”. – Klaudia
Kiedy?
...........
gdzie?
Gliwice (dokładny adres podamy później)
LICZBA UCZESTNIKÓW
12-20 osób
MATERIAŁY
W ramach kursu otrzymasz:
– autorski podręcznik, pełen wiedzy, ćwiczeń i inspiracji do wykorzystania w Twojej pracy,
– książkę „Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji”,
– dwie teleklasy.
masz pytania?
skontaktuj się z nami telefonicznie: 731 231 741 mailowo: strefarozwoju@filomata.pl
zapisz się na SZKOLENIE
5200 zł brutto
cena obowiązuje w przypadku zapisania się na szkolenie do ………..
(zaliczka – 1500 zł + II wpłata – 3700 zł płatna najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia)
5700 zł brutto
cena obowiązuje w przypadku zapisania się na szkolenie od …………
(zaliczka – 1500 zł + II wpłata – 4200 zł płatna najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia)
4990 zł brutto
cena obowiązuje w przypadku zapisania się dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji oraz w przypadku rodziców dzieci uczęszczających do Zespołu Oświatowego FILOMATA
(zaliczka – 1500 zł + II wpłata – 3490 zł płatna najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia)
Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki lub pełnej kwoty.
Wystawiamy faktury VAT.
Opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku VAT w przypadku gdy ma charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych:
1. w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt. 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) lub
2. w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r., poz. 1722). Aby skorzystać z tej opcji, przy składaniu zamówienia w polu “uwagi” należy wpisać “opłata za szkolenie zwolniona z podatku vat”.