KIEDY?
16 marca 2023 r. (czwartek)
gODZINY WEBINARU
20.00 – 21.30
GDZIE?
online, na platformie ZOOM
MASZ PYTANIA?
skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.pl
wAŻNE INFORMACJE:
- Link z dostępem do webinaru w czasie rzeczywistym znajdą Państwo na naszej platformie szkoleniowej.
- Webinar będzie nagrywany.
- Nagranie z webinaru dodamy na platformę, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.
- Certyfikat będzie do pobrania na naszej platformie, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.
CENA REGULARNA
35 zł
Cena obejmuje:
- dostęp do webinaru w czasie rzeczywistym
- dostęp do nagrania webinaru (przez 12 miesięcy)
- certyfikat uczestnictwa
CENA DLA RODZICÓW I PRACOWNIKÓW FILOMATY
15 zł
Jeśli należysz do społeczności FILOMACKIEJ, napisz do nas (szkolenia@filomata.pl), że chcesz wziąć udział w webinarze w obniżonej cenie. Prześlemy do Ciebie kod rabatowy.
Na spotkaniu porozmawiamy m.in. o tym:
- Czym w ogóle jest pojęcie „winy” i co oznacza „poczucie winy”?
- Jak reagujemy, kiedy się pojawia? Jak je przeżywamy?
- Skąd się bierze poczucie winy u rodziców i co nam robi?
- Jak możemy je rozpoznawać?
- Jak możemy się nim świadomie opiekować, aby pozostać w kontakcie ze sobą i z tym, co się dzieje?
- Co to znaczy „wystarczająco dobry” rodzic?
- Jak być swoim przyjacielem i „nie dowalać” sobie, kiedy robimy inaczej, niż byśmy chcieli?
- Jak ładować akumulatory i świadomie budować własną strefę komfortu?
- Jak dbać o to, aby nie „podawać dalej” poczucia winy i nie budować go u dzieci?
- Jak świadomie wybierać w życiu odpowiedzialność zamiast poczucia winy?
POCZUCIE WINY W RODZICIELSTWIE
– jak je zauważyć, uznać i pożegnać?
- Strefy regulacji, czyli jak działa autonomiczny układ nerwowy i co dla nas z tego wynika?
- Uwaga – kontrolka stresu i złości! Jak rozpoznawać, kiedy kończy się nam paliwo?
- Podstawowe narzędzia i rozróżnienia NVC
- Od oceny do dialogu – 4 kroki w porozumieniu
- Wpływ języka na relacje w szkole. Co buduje, a co rujnuje kontakty między ludźmi?
- O co mi chodzi czyli moje cele i wartości w nauczycielskiej pracy. Kim chcę tu być?
- Ja jako nauczyciel/ka – przekonania związane z rolą zawodową
- Sposoby dbania o siebie
- Empatia dla siebie
- Stawianie granic – mówienie i przyjmowanie “nie”
- Jak nie być ratownikiem – sztuka odpuszczania
- Mapa nauczycielskich potrzeb i strategii dla ich spełniania
- Przekonania na temat dzieci i młodzieży
- Kary i nagrody – sens czy bezsens?
- Dominacja czy partnerstwo?
- Wspieranie uczniów i ich odpowiedzialności za swoje wybory – jak towarzyszyć i nie wyręczać?
- Kontrola czy wpływ? Jak budować zaufanie?
- Jak się kumunikować z tymi, z którymi jest nam trudno?
- Jak działają słowa, których używamy, jak budować kontakt?
- Ćwiczenia z empatycznego słuchania – praca na przykładach własnych
- Wzajemność i wdzięczność w przestrzeniach edukacji
- Weź mnie doceń, a nie oceń!
- Czym jest informacja zwrotna i czemu ma służyć?
- Jak budować informację, opartą na obserwacji?
- Komunikacja jako uzgadnianie znaczeń czyli co ode mie usłyszałeś/aś?
- Jak zadbać o obie strony i dawać informację, która wspiera i zaprasza do rozwoju?
- Siła wdzięczności w informacji zwrotnej
- Przekonania na temat rodziców
- Po co nam rodzice w szkole/przedszkolu?
- Kiedy się nie zgadzamy czyli trudne rozmowy o dzieciach i o szkole/przedszkolu
- „To nie jest o mnie!” – jak usłyszeć potrzeby za trudnymi do przyjęcia słowami?
- Jak szukać rozwiązań, które biorą pod uwagę potrzeby wszystkich?
- Stawianie granic i szanowanie granic innych ludzi
- Szkoła/przedszkole jako organizacja, style komunikacji w zespołach
- Budowanie misji i wizji szkolnych społeczności na fundamencie empatii – o co chcemy zadbać?
- Budowanie współpracy opartej na empatii w zespołach: nauczycieli, przedszkolaków, uczniów i rodziców.
- Możliwość wspólnego obserwowania swoich umiejętności, dzielenia się praktycznymi sytuacjami ze szkół.
- Podsumowanie całości kursu
- Planowanie dalszej pracy dydaktycznej i wychowawczej z uwzględnieniem modelu NVC
MODUŁ I
MODUŁ II
MODUŁ III
MODUŁ IV
MODUŁ V
MODUŁ VI
MODUŁ VII
MODUŁ VIII
MODUŁ I
Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Strefy regulacji, czyli jak działa autonomiczny układ nerwowy i co dla nas z tego wynika?
- Uwaga – kontrolka stresu i złości! Jak rozpoznawać, kiedy kończy się nam paliwo?
- Podstawowe narzędzia i rozróżnienia NVC
- Od oceny do dialogu – 4 kroki w porozumieniu
- Wpływ języka na relacje w szkole. Co buduje, a co rujnuje kontakty między ludźmi?
MODUŁ II
Maska tlenowa dla nauczyciela – jak o siebie dbamy?
- O co mi chodzi czyli moje cele i wartości w nauczycielskiej pracy. Kim chcę tu być?
- Ja jako nauczyciel/ka – przekonania związane z rolą zawodową
- Sposoby dbania o siebie
- Empatia dla siebie
- Stawianie granic – mówienie i przyjmowanie “nie”
- Jak nie być ratownikiem – sztuka odpuszczania
- Mapa nauczycielskich potrzeb i strategii dla ich spełniania
MODUŁ III
Empatia dla podopiecznych – jak ich usłyszeć? Cz.1
- Przekonania na temat dzieci i młodzieży
- Kary i nagrody – sens czy bezsens?
- Dominacja czy partnerstwo?
- Wspieranie uczniów i ich odpowiedzialności za swoje wybory – jak towarzyszyć i nie wyręczać?
- Kontrola czy wpływ? Jak budować zaufanie?
MODUŁ IV
Empatia dla podopiecznych – jak ich usłyszeć? Cz.2
- Jak się kumunikować z tymi, z którymi jest nam trudno?
- Jak działają słowa, których używamy, jak budować kontakt?
- Ćwiczenia z empatycznego słuchania – praca na przykładach własnych
- Wzajemność i wdzięczność w przestrzeniach edukacji
MODUŁ V
Siła informacji zwrotnej. Jak jej udzielać, aby służyła rozwojowi?
- Weź mnie doceń, a nie oceń!
- Czym jest informacja zwrotna i czemu ma służyć?
- Jak budować informację, opartą na obserwacji?
- Komunikacja jako uzgadnianie znaczeń czyli co ode mie usłyszałeś/aś?
- Jak zadbać o obie strony i dawać informację, która wspiera i zaprasza do rozwoju?
- Siła wdzięczności w informacji zwrotnej
MODUŁ VI
Współpraca z rodzicami podopiecznych
- Przekonania na temat rodziców
- Po co nam rodzice w szkole/przedszkolu?
- Kiedy się nie zgadzamy czyli trudne rozmowy o dzieciach i o szkole/przedszkolu
- „To nie jest o mnie!” – jak usłyszeć potrzeby za trudnymi do przyjęcia słowami?
- Jak szukać rozwiązań, które biorą pod uwagę potrzeby wszystkich?
- Stawianie granic i szanowanie granic innych ludzi
MODUŁ VII
Empatyczna klasa/grupa, empatyczna szkoła czyli o mocy współpracujących zespołów
- Szkoła/przedszkole jako organizacja, style komunikacji w zespołach
- Budowanie misji i wizji szkolnych społeczności na fundamencie empatii – o co chcemy zadbać?
- Budowanie współpracy opartej na empatii w zespołach: nauczycieli, przedszkolaków, uczniów i rodziców.
MODUŁ VIII
Superwizja czyli co się zdarzyło w procesie żyrafiej podróży?
- Możliwość wspólnego obserwowania swoich umiejętności, dzielenia się praktycznymi sytuacjami ze szkół.
- Podsumowanie całości kursu
- Planowanie dalszej pracy dydaktycznej i wychowawczej z uwzględnieniem modelu NVC
Let’s talk plants
Send us a message and we’ll get back to you within 2 business days!
Contact Us
- Phone: +1 212-555-0188
- Email: hello@plantstore.com
visit us
256 West 88th St
Manhattan, NY 10812
Manhattan, NY 10812
Our hours
- Sun - Fri: 9AM-5PM
People Blossom with our plants
“My favorite plant store! The customer service is amazing. they always help me find the perfect plant and provide watering instructions!”
Eesa Haines
“Whenever I want to buy someone a special gift, this is the shop I come to! Their plants are beautiful and they always have a huge selection!”
Tina Talley