KIEDY?

16 marca 2023 r. (czwartek)

gODZINY WEBINARU

20.00 – 21.30

GDZIE?

online, na platformie ZOOM

MASZ PYTANIA?

skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.pl

wAŻNE INFORMACJE:

  • Link z dostępem do webinaru w czasie rzeczywistym znajdą Państwo na naszej platformie szkoleniowej.
  • Webinar będzie nagrywany.
  • Nagranie z webinaru dodamy na platformę, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.
  • Certyfikat będzie do pobrania na naszej platformie, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.

CENA REGULARNA

35 zł

Cena obejmuje:

  • dostęp do webinaru w czasie rzeczywistym
  • dostęp do nagrania webinaru (przez 12 miesięcy) 
  • certyfikat uczestnictwa

CENA DLA RODZICÓW I PRACOWNIKÓW FILOMATY

15 zł

Jeśli należysz do społeczności FILOMACKIEJ, napisz do nas (szkolenia@filomata.pl), że chcesz wziąć udział w webinarze w obniżonej cenie. Prześlemy do Ciebie kod rabatowy.

Na spotkaniu porozmawiamy m.in. o tym:

  • Czym w ogóle jest pojęcie „winy” i co oznacza „poczucie winy”?
  • Jak reagujemy, kiedy się pojawia? Jak je przeżywamy?
  • Skąd się bierze poczucie winy u rodziców i co nam robi?
  • Jak możemy je rozpoznawać?
  • Jak możemy się nim świadomie opiekować, aby pozostać w kontakcie ze sobą i z tym, co się dzieje?
  • Co to znaczy „wystarczająco dobry” rodzic?
  • Jak być swoim przyjacielem i „nie dowalać” sobie, kiedy robimy inaczej, niż byśmy chcieli?
  • Jak ładować akumulatory i świadomie budować własną strefę komfortu?
  • Jak dbać o to, aby nie „podawać dalej” poczucia winy i nie budować go u dzieci?
  • Jak świadomie wybierać w życiu odpowiedzialność zamiast poczucia winy?

POCZUCIE WINY W RODZICIELSTWIE
– jak je zauważyć, uznać i pożegnać?

CENA REGULARNA

przy zapisie
od 15 lutego 2023 r.

7800 zł brutto

RATY
CENA REGULARNA

przy zapisie
od 15 lutego 2023 r.

8100 zł brutto

I rata – 2700 zł
(płatność do 15 marca)
II rata – 2700 zł
(płatność do 15 kwietnia)
III rata – 2700 zł
(płatność do 15 maja)

  • Strefy regulacji, czyli jak działa autonomiczny układ nerwowy i co dla nas z tego wynika?
  • Uwaga – kontrolka stresu i złości! Jak rozpoznawać, kiedy kończy się nam paliwo?
  • Podstawowe narzędzia i rozróżnienia NVC
  • Od oceny do dialogu – 4 kroki w porozumieniu
  • Wpływ języka na relacje w szkole. Co buduje, a co rujnuje kontakty między ludźmi?
  • O co mi chodzi czyli moje cele i wartości w nauczycielskiej pracy. Kim chcę tu być?
  • Ja jako nauczyciel/ka – przekonania związane z rolą zawodową
  • Sposoby dbania o siebie
  • Empatia dla siebie
  • Stawianie granic – mówienie i przyjmowanie “nie”
  • Jak nie być ratownikiem – sztuka odpuszczania
  • Mapa nauczycielskich potrzeb i strategii dla ich spełniania
  • Przekonania na temat dzieci i młodzieży
  • Kary i nagrody – sens czy bezsens?
  • Dominacja czy partnerstwo?
  • Wspieranie uczniów i ich odpowiedzialności za swoje wybory – jak towarzyszyć i nie wyręczać?
  • Kontrola czy wpływ? Jak budować zaufanie?
  • Jak się kumunikować z tymi, z którymi jest nam trudno?
  • Jak działają słowa, których używamy, jak budować kontakt?
  • Ćwiczenia z empatycznego słuchania – praca na przykładach własnych
  • Wzajemność i wdzięczność w przestrzeniach edukacji
  • Weź mnie doceń, a nie oceń!
  • Czym jest informacja zwrotna i czemu ma służyć?
  • Jak budować informację, opartą na obserwacji?
  • Komunikacja jako uzgadnianie znaczeń czyli co ode mie usłyszałeś/aś?
  • Jak zadbać o obie strony i dawać informację, która wspiera i zaprasza do rozwoju?
  • Siła wdzięczności w informacji zwrotnej
  • Przekonania na temat rodziców
  • Po co nam rodzice w szkole/przedszkolu?
  • Kiedy się nie zgadzamy czyli trudne rozmowy o dzieciach i o szkole/przedszkolu
  • „To nie jest o mnie!” – jak usłyszeć potrzeby za trudnymi do przyjęcia słowami?
  • Jak szukać rozwiązań, które biorą pod uwagę potrzeby wszystkich?
  • Stawianie granic i szanowanie granic innych ludzi
  • Szkoła/przedszkole jako organizacja, style komunikacji w zespołach
  • Budowanie misji i wizji szkolnych społeczności na fundamencie empatii – o co chcemy zadbać?
  • Budowanie współpracy opartej na empatii w zespołach: nauczycieli, przedszkolaków, uczniów i rodziców.
  • Możliwość wspólnego obserwowania swoich umiejętności, dzielenia się praktycznymi sytuacjami ze szkół.
  • Podsumowanie całości kursu
  • Planowanie dalszej pracy dydaktycznej i wychowawczej z uwzględnieniem modelu NVC

Bring your space to life

Let’s talk plants

Send us a message and we’ll get back to you within 2 business days!

Contact Us

visit us

256 West 88th St
Manhattan, NY 10812

Our hours

People Blossom with our plants

“My favorite plant store! The customer service is amazing. they always help me find the perfect plant and provide watering instructions!”
Eesa Haines
“Whenever I want to buy someone a special gift, this is the shop I come to! Their plants are beautiful and they always have a huge selection!”
Tina Talley