Traumy doświadczyło i doświadcza dużo więcej osób, w tym dzieci, niż nam się powszechnie wydaje. Van der Kolk, autor przełomowej książki “Strach ucieleśniony”, pokazuje, że trauma to najczęściej wcale nie wypadek czy katastrofa – większość urazów psychicznych powstaje w domu i w szkole. Trudne doświadczenia, które nasze mózgi zapisują od wczesnego dzieciństwa mogą zamieniać się w duże urazy psychiczne. Trauma jest bliżej, niż myślisz. Jest w naszych szkołach i rodzinach. Wielu z nas z nią walczy, chociaż może tak tego nie nazywamy.
Webinar adresujemy do osób, które są rodzicami, lub pracują z dziećmi i/lub młodzieżą oraz do wszystkich, którzy chcieliby wiedzieć więcej o traumie i wspierać młodych ludzi w trudnych dla nich chwilach.
Nasz Gość, TOMASZ BILICKI w czerwcu tego roku brał udział w Kongresie Psychotraumatologicznym w Belfaście, na którym spotkało się ponad dwa tysiące profesjonalistów tej dziedziny z całego świata. To była szansa na zobaczenie współczesnej perspektywy, która nie zawsze jest zgodna z „utartymi ścieżkami” działań polskich psychotraumatologów. Dostaniemy zatem najbardziej aktualny wymiar problemu
Trauma to psychiczny uraz, którego doświadczyć można w sytuacji zagrożenia życia albo zdrowia. Do 24 lutego tego roku nie mieliśmy pojęcia, jak bardzo aktualny będzie dla nas temat także w wymiarze traumy wojennej.
Celem spotkania jest zasygnalizowanie, czego warto dowiedzieć się o traumie i jak podnosić umiejętności wspierania dzieci i młodzieży z traumą, nie zapominając o dbaniu o siebie. Pokażemy, jak ważna jest świadomość problemu.
W czasie webinaru porozmawiamy o roli rodziców i nauczycieli w kształtowaniu rezyliencji (czyli umiejętności dostosowania się do zmiennych warunków, odporności, odzyskiwania sił psychicznych – „wychodzenia na prostą” po trudnych przeżyciach). Im więcej mamy świadomości, tym więcej możemy zrobić. Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszamy na webinar.