MIĘDZY PROCESEM A WYNIKIEM - CZYLI JAK POMÓC UCZNIOM BUDOWAĆ NASTAWIENIE NA ROZWÓJ?

Warsztaty pokazują, w jaki sposób nastawienie buduje lub rujnuje motywację. Przyjrzymy się własnym przekonaniom i „wydeptanym ścieżkom”, sprawdzimy, które zachęcają do podejmowania wyzwań, a które blokują. Warsztaty opierają się na badaniach Carol Dweck i podejściu MINDSET.

W trakcie spotkania:

  • porozmawiamy o wartości błędów i porażek w życiu młodego człowieka,
  • przejdziemy „test nastawienia” i sprawdzimy, czy bliżej nam do stagnacji, czy do rozwoju,
  • sprawdzimy, jakie są typowe reakcje nauczycieli i rodziców na niepowodzenia dzieci i co one „im robią”,
  • sprawdzimy, jak działają słowa, których używamy – które motywują, a które blokują komunikację,
  • pokażemy sposoby na inspirowanie młodych ludzi do podejmowania wyzwań i kroczenia drogą rozwoju,
  • usłyszymy, czego chcą od nauczycieli i rodziców dzieci i nastolatki,
  • zobaczymy, jaka jest różnica pomiędzy docenianiem a ocenianiem, między racją i relacją.

Prowadzenie

Elżbieta Więcław

Czas trwania

4 lub 8 godzin dydaktycznych

Liczebność grupy

maksymalnie 18 osób

Forma warsztatów

stacjonarna