MIĘDZY PROCESEM A WYNIKIEM - CZYLI JAK POMÓC UCZNIOM BUDOWAĆ NASTAWIENIE NA ROZWÓJ?
Warsztaty pokazują, w jaki sposób nastawienie buduje lub rujnuje motywację. Przyjrzymy się własnym przekonaniom i „wydeptanym ścieżkom”, sprawdzimy, które zachęcają do podejmowania wyzwań, a które blokują. Warsztaty opierają się na badaniach Carol Dweck i podejściu MINDSET.
W trakcie spotkania:
- porozmawiamy o wartości błędów i porażek w życiu młodego człowieka,
- przejdziemy „test nastawienia” i sprawdzimy, czy bliżej nam do stagnacji, czy do rozwoju,
- sprawdzimy, jakie są typowe reakcje nauczycieli i rodziców na niepowodzenia dzieci i co one „im robią”,
- sprawdzimy, jak działają słowa, których używamy – które motywują, a które blokują komunikację,
- pokażemy sposoby na inspirowanie młodych ludzi do podejmowania wyzwań i kroczenia drogą rozwoju,
- usłyszymy, czego chcą od nauczycieli i rodziców dzieci i nastolatki,
- zobaczymy, jaka jest różnica pomiędzy docenianiem a ocenianiem, między racją i relacją.
Prowadzenie
Elżbieta Więcław
Czas trwania
4 lub 8 godzin dydaktycznych
Liczebność grupy
maksymalnie 18 osób
Forma warsztatów
stacjonarna