WIDZĘ CZŁOWIEKA W EDUKACJI
– praktyczny kurs NVC

6 spotkań online – ŁĄCZNIE 16 GODZIN DYDAKTYCZNYCH
+ nagrania teorii poprzedzające każde spotkanie

Ten kurs jest dla Ciebie jeśli pracujesz w obszarze edukacji i:

  • zależy Tobie na budowaniu relacji z uczniami, ich rodzicami oraz innymi nauczycielami i nauczycielkami na bazie empatii, dialogu i szacunku,
  • chcesz nauczyć się, jak zadbać o swój dobrostan emocjonalny, nawet w stresujących sytuacjach,
  • zastanawiasz się niekiedy, skąd biorą się konflikty w szkole i jak rozwiązywać je w konstruktywny sposób.

„Widzę człowieka w edukacji – praktyczny kurs NVC” to cykl 6 dwugodzinnych warsztatów online,
prowadzonych przez 3 doświadczone trenerki od lat praktykujące Porozumienie bez Przemocy i dzielące się nim z osobami związanymi z edukacją. 

Podczas kursu będziemy poznawać fundamenty Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga, jak również zgłębiać jego praktyczne zastosowanie w edukacji.

Zachęcamy też uczestników do własnej praktyki między spotkaniami. Wierzymy, że w empatii i Porozumieniu bez Przemocy ważna jest wiedza i znajomość narzędzi jednocześnie to, co wspiera to doświadczenie i praktyka.

Ten kompaktowy kurs kładzie nacisk na praktyczny aspekt jakościowej komunikacji z przykładami zaczerpniętymi z realnych sytuacji w relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic oraz innych sytuacji w obszarze edukacji.

  • Każde spotkanie potrwa 2 godziny. 
  • Przed każdym spotkaniem uczestnicy otrzymają dostęp do nagrania części teoretycznej.
  • Spotkania na żywo będą miały charakter warsztatowy.
  • Uczestnicy będą pracować w podgrupach oraz na forum z udziałem trenerki.
  • Będzie czas na zbieranie refleksji, wniosków, na rozmowy o pojawiających się wątpliwościach oraz odpowiedzi na pytania.
  • Warsztaty będą miały charakter interaktywny, zachęcający uczestników do aktywnego udzielania się podczas spotkań.

Czym będziemy się zajmować podczas kursu?

  • Czy w edukacji jest miejsce na empatię?

  • Jak empatię praktykować i czym się różni od takich komunikatów, które utrudniają dialog i widzenie siebie nawzajem jako człowieka?

  • Co nam pomaga, a co utrudnia bycie w kontakcie ze sobą oraz drugą osobą?

  • Dlaczego troska i dbanie o siebie nie są wyrazem egoizmu lecz odpowiedzialności za jakościową relację z uczniami i ich rodzicami?

  • Co pomaga dogadywać się w klasie i budować relacje oparte na wzajemnym szacunku, zaufaniu i efektywności?

  • Jak rozmawiać z uczniami by być usłyszanym/usłyszaną?

  • Jak słuchać drugiego człowieka by budować kontakt i relacje?

  • Jak w pełni rozumieć i usłyszeć drugą stronę (ucznia, rodzica, współpracownika)?

  • Język empatii i rezonowania w szkole – marzenie czy realna potrzeba?

  • Jak  poradzić sobie z krytyką by zadbać o siebie i usłyszeć sedno intencji i słów?

  • Jak mówić i słuchać „Nie” z troską o relacje?

  • Jak wspierać budowanie przestrzeni uważności na siebie nawzajem i świadomości współzależności w klasie?

  • Klasa grupa, zespół, wspólnota?

  • Jak  skutecznie opiekować się konfliktami w klasie w grupie, między uczniami i nie tylko, aby konflikt stwarzał szansę na wzajemne usłyszenie siebie i branie pod uwagę?

  • Jak stawiać granice z uważnością na relację ze sobą i z innymi?

Program warsztatów

MODUŁ I – JOANNA BERENDT
Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy (NVC) 

MODUŁ II – PAULINA ORBITOWSKA-FERNANDEZ
Empatia dla siebie 

MODUŁ III – MAJA WYBORSKA
Empatia dla podopiecznych ich rodziców i współpracowników

MODUŁ IV – MAJA WYBORSKA
Złość i inne “trudne emocje” a język empatii i język rezonowania (resonant language)

MODUŁ V – PAULINA ORBITOWSKA-FERNANDEZ
Odmawianie, przyjmowanie odmowy i granice z dbałością o relacją 

MODUŁ VI – JOANNA BERENDT
Rozwiązywanie konfliktów 

BONUSY

W przypadku grupy 20-40 osobowej dodatkowo otrzymasz:

  • godzinne nagranie o Pozytywnej Neuroplastyczności z Anną Andrzejewską,
  • godzinne nagranie o Kręgach naprawczych z Olą Gołaszewską,
  • nagranie z autorkami programu “uczeń mediatorem” Joanną Berendt, Pauliną Orbitowską-Fernandez, Mają Wyborską,
  • webinar: Empatyczna Rada Pedagogiczna, o tym jak wprowadzić elementy NVC na naradę RP, prowadzony przez Paulinę Orbitowską-Fernandez.

W przypadku grupy 40-50 osobowej dodamy jeszcze:

  • godzinne nagranie rozmowy z Elżbietą Więcław, wieloletnią praktyczką NVC w edukacji,
  • godzinne nagranie z Justyną Owsińską o doświadczeniach z budowania wspólnoty w szkole demokratycznej,
  • godzinne nagranie z Michałem Sosinem o tworzeniu efektywnych zespołów.

W przypadku grupy powyżej 50 osobowej otrzymasz jeszcze:

  • nagranie rozmowy z Moniką Szczepanik,
  • spotkanie warsztatowe NVC a spektrum autyzmu w szkole, prowadzone przez Maję Wyborską.

KIEDY?

poniedziałki
18 listopada 2024 r.
25 listopada 2024 r.
2 grudnia 2024 r.
9 grudnia 2024 r.
13 stycznia 2025 r.
20 stycznia 2025 r.

gODZINY WARSZTATÓW

18.00 – 20.00

Przed każdym spotkaniem, uczestnicy otrzymają dostęp do nagrania części teoretycznej.

Każde spotkanie potrwa:
 2 godziny 15 minut
2 godziny trwają warsztaty,
a ostatnie 15 minut dedykowane będzie sesji Q&A od uczestników kursu.

GDZIE?

online, na platformie ZOOM

MASZ PYTANIA?

skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.pl

LICZEBNOŚĆ GRUPY

Będą to zajęcia o charakterze warsztatowym, prowadzone w dużej grupie.
Zależy nam by NVC było dostępne dla jak największej ilości osób związanych z edukacją.

INWESTYCJA?

EARLY BIRD

przy zapisie do 31 maja 2024 r.

390 zł brutto
(317,07 zł netto)

CENA REGULARNA

przy zapisie od 1 czerwca 2024 r.

450 zł brutto
(365,85 zł netto)

  • Istnieje możliwość rozłożenia płatności na raty.
  • Jeżeli aktualnie finanse są jedyną przeszkodą, która nie pozwoli Ci wziąć udziału w warsztatach, skontaktuj się z nami.
  • Zadeklarowana kwota zawiera 100 zł brutto.
  • W przypadku rezygnacji z warsztatów zaliczka nie podlega zwrotowi.
  • Wystawiamy faktury VAT.

ZWOLNIENIE Z VAT

Opłata za szkolenie może zostać zwolniona z podatku VAT w przypadku gdy ma charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych:
  • w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt. 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) lub
  • w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r., poz. 1722).
  • Aby skorzystać z tej opcji, prosimy o kontakt telefoniczny (731 231 741).  

    WARSZTATY POPROWADZĄ

    Joanna Berendt

    Joanna Berendt jest certyfikowaną trenerką i mediatorką Porozumienia bez Przemocy (Nonviolence Communication, NVC). Posiada  akredytację International Coach Federation PCC, ponad 2000 godzin doświadczenia coachingowego. Porozumieniem bez Przemocy zajmuje się od 2009 roku. Od 2015 roku  uczy się i promuje w Polsce podejście Sarah Peyton Resonant Healing a od 2021 jest certyfikowaną praktyczną tego podejścia. Aktywnie działa na rzecz współtworzenia świata, który działa dla wszystkich, gdzie dialog, wzajemny szacunek, zaufanie, współpraca są fundamentami życia społecznego, rodzinnego i zawodowego. Od 2013 jest członkiem zarządu Fundacji Nowych Możliwości Equante. W 2015 roku zainicjowała stworzenie na Collegium Civitas pierwszych w Polsce studiów podyplomowych z Porozumienie bez Przemocy, na których do dzisiaj prowadzi zajęcia.
    Więcej na: www.nvccoaching.pl, www.kancelriacoachów.pl 

    Paulina Orbitowska-Fernandez

    Paulina Orbitowska-Fernandez jest certyfikowaną trenerką NVC oraz eduScrum, coacherką, mediatorką, nauczycielką, b. dyrektorką szkoły, praktyczką Resonant Healing i Resonant Language. Pracę w edukacji formalnej zaczęła w Meksyku w szkole IB, w której jej prawdziwymi nauczycielami stali się jej uczniowie. Dzisiaj pracuje z liderami, zespołami, klientami indywidualnymi z różnych obszarów zawodowych w tym z edukacji, biznesu, NGOs, ze świata medycyny.  Szczególną radość sprawia jej dzielenie się NVC i eduScrumem z osobami pochodzącymi ze świata edukacji, bo daje jej to poczucie sprawstwa i nadzieję na świat dialogu, empatii i szacunku. Ukończyła Uniwersytet Szczeciński oraz odbyła roczne stypendium na Uniwersytecie w Salamance, w Hiszpanii. Jest absolwentką studiów podyplomowych Liderów Oświaty na Collegium Civitas, Zarządzanie oświatą na Uniwersytecie Warszawskim, Porozumienie bez Przemocy wg Marshalla Rosenberga Collegium Civitas, Train The Trainer NVC w Collegium Civitas oraz Mediator NVC, Collegium Civitas.
    Jej strony to: www.paulinaorbitowska.pl, www.eduscrum.info, www.empathiceurope.com

    Maja Wyborska

    Maja Wyborska – certyfikowana praktyczka Resonant Healing, trenerka empatycznej komunikacji w biznesie i życiu prywatnym, business & life coach, mediator; prowadzi warsztaty i wykłady o efektywnej i empatycznej komunikacji oraz o tym jak wspierać dobrostan w oparciu o neurobiologię. 
    Wspiera organizacje, szkoły i firmy w budowaniu skutecznej komunikacji i relacji. Pomaga rodzinom i organizacjom w poszukiwaniu wspólnego języka, by wszystkie strony zainteresowane mogły być uwzględnione.
    Pracuje jako trener, mediator i coach. Wspiera fundacje i organizacje pożytku publicznego w budowaniu dialogu i komunikacji opartej na empatii. Jest członkiem zespołu fundacji „ALE Klasa” działającej na rzecz osób w spektrum autyzmu i ich rodzin. Jest współtwórczynią inicjatywy „Widzę Człowieka”, współautorką programu “Uczeń Mediatorem” oraz współorganizatorką “Maratonu Empatii”.
    Więcej na:  empathiclife.pl oraz na https://www.facebook.com/EmpathicLifePL.

    OPINIE UCZESTNIKÓW POPRZEDNICH EDYCJI

    • W ubiegłym roku miałam przyjemność uczestniczyć w cyklu spotkań szkoleniowych pt. „Uczeń mediatorem”, czyli szkolne mediacje w nurcie Porozumienia bez Przemocy. Asia, Maja i Paulina okazały się zespołem fantastycznych trenerek, posiadających ogromną wiedzę w swojej dziedzinie, a także umiejętność inspirowania i motywowania. Jasno przekazywały wiedzę, uważnie słuchały, i były w stanie zrozumieć indywidualne potrzeby każdego uczestnika. 

      Podczas zajęć wszystkie Panie stworzyły swobodną i komfortową atmosferę, dzięki czemu mogliśmy skoncentrować się na realizacji założonych celów szkolenia.
      Joanna Pols-Kern nauczycielka angielskiego

    • Serdecznie polecam warsztaty prowadzone przez Panią Asię, Paulinę i Maję. Uczestnicząc w zajęciach prowadzonych przez Trenerki mogłem doświadczyć  ich kompetencji, autentyczności, swobody poruszania się po zagadnieniach edukacyjnych i zrozumienia perspektywy osób pracujących w edukacji. Znajomość przez trenerki NVC, sposobów rozwiązywania konfliktów i budowania odporności psychicznej powoduje, że potrafią bardzo holistycznie podejść do rozwoju warsztatu pracy nauczyciela. 
      Rafał Staniszewski, psycholog szkolny w SPI 339 im. Raoula Wallenberga oraz   Integracyjnej Podstawowej Szkoły Montessori Elipsoida.

    • Udział w kursie „Widzę człowieka w edukacji” był dla mnie cennym doświadczeniem. Ciepła, serdeczna atmosfera stworzona przez Prowadzące – Asię, Maję i Paulinę sprzyjała zrozumieniu tematu i uczeniu się. Oprócz wiedzy teoretycznej sporo było praktyki w formie różnorodnych ćwiczeń, dzięki czemu łatwiej mi wykorzystać zdobyte umiejętności w rożnych sytuacjach szkolnej rzeczywistości. Kurs wartościowy i poszerzający patrzenie na ucznia i drugiego człowieka. Dziękuję wspaniałym Prowadzącym i z całego serca polecam udział w kursie!
      Maria, nauczycielka technikum

    • W obecności trenerek: Asi i Mai w pełnym zaufaniu i z lekkością  uczyłam się jak dobrze móc zaopiekować się sobą. Rozpoznać własne potrzeby. Rozpoznawanie i  odczytywanie potrzeb innych wpływa na zmianę relacji. Są one  nastawione na szacunek   i współpracę.
      Agata Majkowska Dyrektorka Przedszkola nr 49 MIŚ w Gdańsku

    • Bardzo cenię sobie warsztaty prowadzone przez Asię Berendt.  Jej wiedza, doświadczenie, pełen energii sposób przekazywania nieraz skomplikowanych informacji towarzyszenie w ćwiczeniach, uważność na to co się dzieje z grupą i poszczególnymi uczestnikami, poczucie humoru i uśmiech, sprawiają, że każde zajęcia z nią to fascynująca podróż i odkrywanie nie tylko nowych obszarów, ale także siebie. 
      Safona Kozielec pedagożka, możesz dyrektorka w Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji Królowej Świętej Jadwigi w Grodzisku Mazowieckim lub w MMS Grodzisk Mazowiecki

    • “Dzięki warsztatom prowadzonym przez Asię mam przestrzeń w sercu, uwolniłam się od przekonań a zobaczyłam siebie, swoje (innych) uczucia i potrzeby. Te spotkania zmieniają moja komunikację z innymi.”
      Olga nauczycielka wychowania przedszkolnego 

    • Od kilku lat współpracuję  z Pauliną Orbitowską-Fernandez.  Jej ogromna charyzma, ciepło, ogrom empatii do ludzi w połączeniu z ogromnymi kompetencjami, szeroką wiedzą merytoryczną i długoletnim doświadczeniem powodują, że wszystkie zajęcia, wykłady i warsztaty prowadzone przez Paulinę, w których brałam udział, były bardzo ważnym doświadczeniem mojego życia.
      Paulina współpracuje z prowadzoną przeze mnie alternatywną Turkusową Szkołą, prowadząc warsztaty dla rodziców naszej szkoły i kadry oraz wspierając naszą placówkę w mediacjach i sytuacjach konfliktowo-kryzysowych między uczniami. Jest uwielbiana przez dzieci i dorosłych. Podczas warsztatów uczestnicy dotykają ważnych dla nich tematów, dzięki czemu zmieniają głęboko swoją pespektywę widzenia ich relacji ze swoimi dziećmi, najbliższymi ale również przekłada się to doświadczenie na ich relacje zawodowe. Mogę śmiało powiedzieć, że gdyby nie Paulina, nasza szkoła nie byłaby w tym pięknym miejscu, w którym jest.
      Dominika Adamczyk 
      602 35 36 13
      www.turkusowaszkola.edu.pl
      www.taozdrowia.pl
      www.wzielonegramy.com

    Warsztaty oferowane przez FILOMATĘ – STREFĘ ROZWOJU Sp. z o.o.  są warsztatami komunikacji oraz procesami rozwoju osobistego, przeznaczonymi dla osób dorosłych i nie znajdujących się w kryzysie psychicznym. Nie są i nie mogą być traktowane jako psychoterapia. Znaczące decyzje życiowe oraz kroki terapeutyczne zalecamy podejmować przy wsparciu licencjonowanego terapeuty.