NEUROBIOLOGIA NASTOLATKA
DWA MÓZGI W DOMU, DWA MÓZGI W SZKOLE

czyli jak zrozumieć nastolatka? Jak się dogadać?

Nasze domowe i szkolne “strefy napięć”, postrzegane często jako pola bitew, toczonych z premedytacją przez krnąbrnych nastolatków i nieustępliwych dorosłych, można widzieć w zupełnie inny sposób: jako twórczą przestrzeń i początek bezpiecznej przyszłości. Aby tak było, potrzebujemy spojrzenia z zewnątrz, dystansu. Wtedy można zobaczyć, że nie każda niezgoda oznacza brak szacunku, nie każda zmiana – porzucenie marzeń i niewdzięczność. A czasem naprawdę trudno nam to dostrzec i zrozumieć.

Dobrze rozumiana i poznana „strefa napięć” może być twórcza, chociaż chyba nigdy nie będzie całkowicie bezpieczna. O tym i o wielu jeszcze innych aspektach naszego życia z nastolatkami będą te warsztaty.

PROGRAM WARSZTATÓW

Poruszymy poniższe zagadnienia:

  • Jak wyglądają biologiczne uwarunkowania rozwoju mózgu nastolatka i co w praktyce oznacza „wycinka neuronów”?
  • Co to znaczy, że mózg można „ćwiczyć jak mięsień” i jakie okoliczności mają wpływ na jego efektywną pracę?
  • Co dla nastoletniego mózgu oznacza odczuwanie strachu, stresu i napięcia?
  • Korzyści z popełnianych błędów – jak budować nastawienie na rozwój?
  • Kiedy i dlaczego przestajemy się rozumieć – czyli o podłożach konfliktów i buntu.
  • Oceny i autorytety – skąd się biorą i co nam robią?
  • Dlaczego często tak trudno być autorytetem dla nastolatka?
  • Co i jak wybierać, aby nie generować zniechęcenia u młodych ludzi?
  • Wpływ czy kontrola, racja czy relacja? Jak budować zaufanie?
  • Konteksty kultury, czyli czym jest memetyka?
  • Jak z memetycznych narzędzi mogą skorzystać rodzice i nauczyciele?
  • Jak działa u nastolatków „prawo plemienia” – czyli nasze małe i wielkie zaskoczenia zachowaniem nastolatków w grupie rówieśniczej.
  • Jak wyznaczać granice i budować porozumienie, aby obie strony były wzięte pod uwagę?
  • Jak w rodzicielskich postawach wyhamować „helikoptery i kosiarki” i wyłączyć presję?
  • Co możesz zrobić jako rodzic lub nauczyciel, by mądrze wspierać dorastającą młodzież i jak w tym wszystkim zadbać o siebie?
  • Jak odpuścić sobie, kiedy bywa trudno i zatrzymać pytania: co zrobiliśmy źle? co się z nim/ z nią  porobiło?
  • Po co w ogóle dorośli potrzebni są nastolatkom?

Twój udział w warsztatach to także KORZYŚCI DLA NASTOLATKA, który dorasta pod Twoimi skrzydłami:

  • będzie rozwijać swój potencjał w atmosferze zaufania, bezpieczeństwa,
  • doświadczy optymalnych warunków rozwojowych, tworzonych przez świadomych dorosłych – zrozumienia i jednoczesnego stawiania granic,
  • zbuduje podwaliny emocjonalnej równowagi w dorosłym życiu.

I jeszcze jedno – nie chodzi a to, abyśmy wiedząc to wszystko zaczęli wokół nastolatków „dreptać na palcach” i zgadzać się na wszystko. Chodzi o to, aby ZROZUMIEĆ. I pamiętać, że ROZUMIENIE nie oznacza USPRAWIEDLIWIANIA. Może być jednak pięknym początkiem naszego dialogu i tworzenia relacji. Takich więzi, które będą miały moc liny okrętowej. Możesz być w życiu Twojego nastolatka po prostu pozytywnym dorosłym.

KIEDY?

……………. (sobota)

gODZINY WARSZTATÓW

sobota – 9.30 – 17.00 (w tym godzinna przerwa na lunch)

GDZIE?

siedziba FILOMATY
Gliwice
ul.Bojkowska 20a

MASZ PYTANIA?

skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.pl

iNWESTYCJA?

420 zł brutto

  • Istnieje możliwość rozłożenia płatności na raty.
  • Jeżeli aktualnie finanse są jedyną przeszkodą, która nie pozwoli Ci wziąć udziału w warsztatach, skontaktuj się z nami.
  • Zadeklarowana kwota zawiera 150 zł brutto zaliczki. 
  • W przypadku rezygnacji z warsztatów zaliczka nie podlega zwrotowi.
  • Wystawiamy faktury VAT.

ZWOLNIENIE Z VAT

Opłata za szkolenie może zostać zwolniona z podatku VAT w przypadku gdy ma charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych:
  • w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt. 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) lub
  • w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r., poz. 1722).
  • Aby skorzystać z tej opcji, prosimy o kontakt telefoniczny (731 231 741).  

    Prowadzenie warsztatów: dr Marek Kaczmarzyk, Profesor UŚ w grupie dydaktycznej

    Marek Kaczmarzyk

    Profesor UŚ w grupie dydaktycznej, nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk, autor wielu książek popularnonaukowych, podręczników i programów szkolnych, popularyzator nauki. Od roku 2000 do 2019 prowadził Pracownię Dydaktyki na Wydziale Biologii Uniwersytetu Śląskiego, koordynator i autor licznych projektów edukacyjnych dla młodzieży oraz dorosłych. Proponuje spojrzenie na edukację z perspektywy neuronauk.

    Warsztaty oferowane przez FILOMATĘ – STREFĘ ROZWOJU Sp. z o.o.  są warsztatami komunikacji oraz procesami rozwoju osobistego, przeznaczonymi dla osób dorosłych i nie znajdujących się w kryzysie psychicznym. Nie są i nie mogą być traktowane jako psychoterapia. Znaczące decyzje życiowe oraz kroki terapeutyczne zalecamy podejmować przy wsparciu licencjonowanego terapeuty.