ELŻBIETA WIĘCŁAW

Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy, mediator, nauczyciel-praktyk, 22 lata pracowała jako dyrektor szkoły. Pracuje z radami pedagogicznymi, rodzicami, nastolatkami, udziela także indywidualnego wsparcia. Korzysta z siły Kręgów Naprawczych jako sposobu pracy z konfliktami.

Sama mówi:
Z pasją i pokorą szukam w życiu porozumienia, zwłaszcza wtedy, kiedy trudno jest się usłyszeć. NVC jest dla mnie w tych poszukiwaniach bardzo pomocną drogą. W szkołach FILOMATY uczymy się empatii na równi ze szkolnymi przedmiotami. Aby młody człowiek stał się empatyczny i życzliwy, musi być traktowany z empatią i życzliwością. I oto jest nasza filozofia działania: potrzeby każdego człowieka są tak samo ważne i każdy ma prawo do szacunku, bezpieczeństwa, uczenia się, przeżywania emocji. Szukamy odpowiedzi na pytania, zadajemy nowe, podejmujemy wyzwania. Czasem popełniamy błędy, mierzymy się z konfliktami i SZUKAMY WSPÓLNYCH ROZWIĄZAŃ.

JAGODA SIKORA

Jagoda Sikora – psycholog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologii, autorka programów profilaktycznych dotyczących zdrowia psychicznego skierowanych do młodzieży. Pracuje jako psycholog w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka (Szpital Kliniczny nr 6 w Katowicach) na oddziale neurologii wieku rozwojowego, Interesuje się diagnozą rozwoju dziecka, w szczególności dziecka małego od 2 miesiąca życia a także chorobami psychosomatycznymi dzieci. Ukończyła kurs certyfikacyjny SELF-REG w Mehrit Centre. Aktualnie kształci się na kolejnym stopniu, facylitatora, u dr. Stuarta Shankera . Uczestniczyła w licznych szkoleniach i konferencjach m.in praca z rodziną dziecka niepełnosprawnego, wczesne interwencje w przypadku traumatycznych zdarzeń, kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Jest certyfikowanym trenerem edukacji Heroic Imagination Project prof. Philipa Zimbardo. Posiada doświadczenie w pracy grupowej i indywidualnej z dziećmi, które doświadczają różnych problemów. 

MAGDA KASPRZYK

Psycholog w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej w Krakowie. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej i Systemowej. Ukończyła trening MBSR, MBLC oraz CBLC- nadal doskonali się w Mindfulness Association, biorąc udział w szkoleniach i odosobnieniach. Certyfikowany trener uważności dla dzieci i nastolatków Metody Eline Snel© w Academy for Mindful Teaching. Od 8 lat pracuje z dziećmi i nastolatkami jako nauczycielka i psycholog, a od 2017 roku jako trener uważności. Współpracowała przy polskiej adaptacji materiałów dla trenerów.
Systematycznie bierze udział w superwizjach prowadzonych przez Eline Snel. Współpracuje z Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Instytutem Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, prowadząc zajęcia dla studentów. Popularyzuje wiedzę o uważności dla dzieci, nastolatków i dorosłych podczas spotkań, konferencji, warsztatów oraz współprowadząc pierwszą polską stronę promującą uważność i trening Metodą Eline Snel: https://www.facebook.com/UwagaToDziala
Pracą z dziećmi pasjonuje się od zawsze. Kocha z nimi odkrywać supermoc uważności. Więcej informacji: www.magdakasprzyk.pl

TOMASZ BILICKI

Pedagog, terapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy (University of Maryland), koordynator Centrum Interwencji Kryzysowej dla Młodzieży przy Fundacji Innopolis w Łodzi, członek The International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), absolwent programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Ukończył psychologię motywacji na Uniwersytecie SWPS oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii (m.in. w Instytucie Psychologii Zdrowia, Polskim Instytucie Ericksonowskim, Dolnośląskim Centrum Psychoterapii, Ośrodku Psychoterapii „Mały książę” w Krakowie). Prowadzi konsultacje, terapię i interwencję kryzysową dla nastolatków.

AGNIESZKA PIETLICKA

Wykładowczymi, trenerka, prowadzi sesje indywidualne; mediatorka: Zajmuję się świadomą komunikacją i szukaniem ścieżek w kierunku życia bez przemocy od kilkunastu lat. Towarzyszę w procesie zmiany zarówno pojedynczym osobom, jak i zespołom, także międzykulturowym. Czasem jest to wyzwanie – za każdym razem warto. Pracuję autorsko łącząc idee Porozumienia bez Przemocy oraz Systemem Wewnętrznej Rodziny. Dodatkowo wspieram się The Work i, focusingiem. Zdecydowanie największe doświadczenie mam w dialogach, negocjacjach, pertraktacjach, mediacjach z 9- i 7-latkiem.

KATARZYNA DWORACZYK

Mediatorka i trenerka komunikacji. Prowadzi też sesje indywidualne, ponieważ mediacje wewnętrzne są niemniej fascynujące. Nieustanie poszukuje sposobów na to, aby ludzie się rozumieli, pracuje w zgodzie z podejściem  Porozumienia bez Przemocy. Z elementów poznanych metod i podejść terapeutycznych stworzyła model towarzyszenia ludziom w rozwiązywaniu konfliktów SNO (Słyszę, Nazywam, Otwieram się na rozwiązania), który sprawdza się w przedszkolach, domach, szkołach i biznesie. Publikuje, prowadzi warsztaty i wykłady budujące porozumienie i wzbogacające relacje. Autorka książki Minimediacje z dziećmi. O dzieleniu się, docenianiu, świętowaniu i przepraszaniu.

MAREK KACZMARZYK

Profesor UŚ w grupie dydaktycznej, nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk, autor wielu książek popularnonaukowych, podręczników i programów szkolnych, popularyzator nauki. Od roku 2000 do 2019 prowadził Pracownię Dydaktyki na Wydziale Biologii Uniwersytetu Śląskiego, koordynator i autor licznych projektów edukacyjnych dla młodzieży oraz dorosłych. Proponuje spojrzenie na edukację z perspektywy neuronauk.

JOANNA BERENDT

Wspiera menedżerów i biznesmenów w czasie szkoleń i pracy indywidualnej. Ma wieloletnie doświadczenie korporacyjne, twórczyni studiów i programów trenerskich. Jest żywym przykładem, jak język NVC wspiera komunikację i zmianę w świecie. Certyfikowana trenerka NVC, coach, mediatorka. Autorka książek, artykułów i programów. Żyje wartościami NVC.

BARTOSZ BERENDT

Jest współtwórcą przywódczych programów rozwojowych, prowadzi warsztaty, superwizje i mentochoaching dla doświadczonych coachów. Współpracuje z uczelniami wyższymi w zakresie kształcenia coachów i akredytacji programów szkoleniowych. Prowadzi zajęcia m.in. w Akademii L. Koźmińskiego, SGH, SWPS. Coach akredytowany (MCC) przez International Coach Federation (ICF).

MAGDALENA SENDOR

Wprowadza turkusową rewolucję do korporacji w Polsce i za granicą. Od kilku lat pracuje z menedżmentem wysokiego szczebla nad zmianą nawykowych działań i języka. Wspiera biznes w Polsce i we Francji (pracuje w trzech językach). Pracuje z trenerami i coachami. Certyfikowana trenerka NVC, coach, mediatorka. Autorka książek, artykułów i programów. Żyje wartościami NVC.

GRZEGORZ WIĘCŁAW

Certyfikowany psycholog sportu Europejskiej Federacji Psychologii Sportu FEPSAC, absolwent wydziału psychologii i komunikacji na Simon Fraser University (Vancouver, Kanada) oraz psychologii sportu i aktywności fizycznej na University of Jyväskylä (Jyväskylä, Finlandia). Obecnie mieszka w rodzinnych Gliwicach i współpracuje m.in. z Reprezentacją Polski w rugby na wózkach, KPR Gwardią Opole, Akademią Piłkarską Piasta Gliwice, Śląskim Związkiem Piłki Nożnej, szkołami mistrzostwa sportowego i zawodnikami indywidualnymi różnych dyscyplin sportowych. Od 2015 roku wdraża podstawę programową autorskiego przedmiotu „psychologia w sporcie” dla OSPR przy XI LO w Gliwicach. Pracował także z klubami Futsal Ekstraklasy oraz I ligi koszykówki i żużla. Dodatkowo prowadzi warsztaty szkoleniowe, wykłada na uczelniach wyższych, publikuje i tłumaczy teksty związane z psychologią sportu. W 2018 roku wyszła jego pierwsza książka pt. Ile sił w głowie: Psychologiczny niezbędnik biegacza. Prowadzi autorski kanał podcastowy „Głowa Rządzi”. Sam uwielbia ruch, a szczególnie w postaci aktywności fizycznej, podróży oraz rozwoju osobistego. Więcej na www.glowarzadzi.pl