MAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW CZYLI MYŚLENIE WIZUALNE - NA MATEMATYCE I NIE TYLKO
Szkolenie adresujemy do dyrektorów szkół, nauczycieli matematyki, przedmiotów przyrodniczych, również języków obcych – na każdym etapie kształcenia.
“Mapy” są doskonałym sposobem na rozwój myślenia wizualnego oraz logicznego na matematyce i przedmiotach przyrodniczych, a dodatkowo przenoszą odpowiedzialność za myślenie na uczniów. Warsztaty mają na celu przedstawienie doświadczalno-wizualnego sposobu nauczania – uczenia się matematyki, w szczególności niezbyt lubianych przez uczniów „zadań z tekstem”.
Cele ogólne:
- rozwijanie kompetencji kluczowych, w szczególności czytelniczych oraz matematycznych,
- rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie umiejętności złożonych,
- diagnozowanie własnych potrzeb edukacyjnych.
Cele szczegółowe:
- poznanie możliwości wykorzystania map matematycznych w realizacji podstaw programowych z przedmiotów przyrodniczych i matematyki,
- doskonalenie umiejętności dydaktyczno-metodycznych w zakresie pracy z narzędziami krytycznego myślenia
Kryterium sukcesu:
- gotowość do rozpoczęcia praktyki z narzędziami krytycznego myślenia (mapami).
Rekomendowana liczba godzin dydaktycznych: 8
Możliwe jest także szkolenie 4-godzinne, z prezentacją podstaw myślenia wizualnego i myślenia krytycznego oraz podstaw praktyki.
Prowadzenie
Dawid Brzeziński
Czas trwania
4 lub 8 godzin dydaktycznych
Liczebność grupy
maksymalnie 18 osób
Forma warsztatów
stacjonarna