CO MALUCHOM W GŁOWIE GRA
– czyli o czym mówi neurobiologia najmłodszych?

To spotkanie jest dla tych, którzy chcą bardziej rozumieć małe dzieci oraz powody ich różnych zachowań i szukać dróg do mądrego wspierania dziecięcego potencjału. Jeśli jesteś rodzicem, babcią, dziadkiem przedszkolaka, lub pracujesz w przestrzeni edukacji przedszkolnej czy żłobkowej – ten webinar jest Ciebie.

Jeśli towarzyszysz dzieciom, masz wpływ na budowanie ich wewnętrznych światów.

Czy wiesz, że:

  • pierwsze 36 miesięcy życia człowieka ma kluczowe znaczenie dla kompetencji tworzenia relacji, empatii, rozumienia drugiego człowieka?

  • to, co zdarza się dziecku w pierwszych pięciu latach życia, ma ogromny wpływ na cytoarchitekturę mózgu?

  • hipokamp gwałtownie dojrzewa między 2 a 3 rokiem życia i właśnie dlatego dzieci w tym czasie stają się „hiperciekawskie”?

  • każde doświadczenie zmienia strukturę mózgu – jesteśmy funkcją tego, co było kiedyś?

  • różnorodność bodźców jest bardzo ważna dla rozwoju potencjału dziecka?

  • reakcje dorosłych na nowości kreują świat dzieci?

  • nic nie jest w stanie zastąpić potęgi obecności w życiu dziecka, pełnej akceptacji, miłości i empatii?

Na spotkaniu porozmawiamy o tym:

  • dlaczego proces wychowania warto oglądać z perspektywy neurobiologii,
  • jak wyglądają biologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka i co to znaczy, że komórki mózgu małego dziecka są dwa razy bardziej aktywne od komórek mózgu osoby dorosłej,
  • jakie warunki sprzyjają psychicznemu i fizycznemu rozwojowi dziecka, a jakie ograniczają jego rozwój,
  • co to znaczy, że mózg można „ćwiczyć jak mięsień” i jakie okoliczności mają wpływ na jego efektywną pracę,
  • dlaczego entuzjazm jest „nawozem” dla rozwoju naszego mózgu,
  • czego potrzebują najmłodsi, aby zaangażować się w działanie i skutecznie zapamiętywać,
  • dlaczego uczenie się nowych rzeczy w grupie jest dla dziecka skuteczniejsze i przyjemniejsze, niż w pojedynkę,
  • co dla dziecięcego mózgu oznacza odczuwanie strachu, stresu i napięcia,
  • dlaczego słuchanie dzieci jest ważniejsze od mówienia do dzieci,
  • jak zapraszać mózg do nieustannego uczenia się – od urodzenia aż po kres życia.

Będzie też miejsce na pytania i refleksje uczestniczek i uczestników spotkania.

KIEDY?

13 lutego 2024 r. (wtorek)

gODZINY WEBINARU

20.00 – 21.30

GDZIE?

online, na platformie ZOOM

MASZ PYTANIA?

skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.pl

wAŻNE INFORMACJE:

  • Link z dostępem do webinaru w czasie rzeczywistym znajdą Państwo na naszej platformie szkoleniowej.
  • Webinar nie będzie nagrywany.
  • Certyfikat będzie do pobrania na naszej platformie, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.

iNWESTYCJA?

CENA REGULARNA

35 zł

Cena obejmuje:

  • dostęp do webinaru w czasie rzeczywistym
  • certyfikat uczestnictwa

RODZICE DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH
DO PLACÓWEK FILOMATY

15 zł

Jeśli należysz do społeczności FILOMACKIEJ, napisz do nas (szkolenia@filomata.pl), że chcesz wziąć udział w webinarze w obniżonej cenie. Prześlemy do Ciebie kod rabatowy.

A wszystkich, którzy są zainteresowani zdecydowanym pogłębieniem powyższych tematów, zapraszamy także na marcowe (2 marca) warsztaty stacjonarne z dr. Markiem Kaczmarzykiem.

Gościem webinaru będzie:

dr Marek Kaczmarzyk
Profesor UŚ w grupie dydaktycznej

Nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk, autor wielu książek popularnonaukowych, podręczników i programów szkolnych, popularyzator nauki. Od roku 2000 kieruje Pracownią Dydaktyki na Wydziale Biologii Uniwersytetu Śląskiego, jest koordynatorem i autorem licznych projektów edukacyjnych dla młodzieży oraz dorosłych. Proponuje spojrzenie na edukację z perspektywy neuronauk. Specjalizuje się w  zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Poprowadził setki szkoleń i wykładów, w których udział brało już kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i rodziców.