SIŁA UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – kapitał na życie?

Zapraszamy na webinar z TOMASZEM BILICKIM – adresujemy go do osób, które są rodzicami, opiekunami lub pracują z dziećmi i/lub młodzieżą oraz do wszystkich, którzy chcieliby wiedzieć więcej o tym, jak świadomie możemy wesprzeć dzieci i nastolatki w budowaniu umiejętności społecznych. Warto pamiętać o tym, że kompetencje społeczne Twojego Dziecka w znacznym stopniu zdecydują o jakości Jego życia.

  • No przecież możesz do nich pójść i zapytać – jaki to problem?
  • Nie możesz tak o sobie myśleć, to naprawdę głupie!
  • Jak się pokłóciliście, to przeproś i po sprawie.
  • Opanuj się i zachowuj się przyzwoicie!

Może rozpoznajesz te zdania – to tylko kilka przykładów słów, które czasem padają ze strony dorosłych, kiedy dzieci lub nastolatki robią coś, co nam się trochę „w głowie nie mieści” i mają duży opór przed sytuacjami, które wydają się nam bardzo łatwe do przejścia. Tymczasem młodzi mówią: TO NIE POMAGA.

Wielu z nich zmaga się z różnymi ograniczeniami, boi się kontaktów z innymi, brakuje im wiary w siebie, niełatwo im prosić o pomoc, kiedy sobie z czymś nie radzą, mają trudności ze swoimi emocjami. A przy tym wszystkim – są wrażliwi, jak płatki śniegu – podatni na zranienia, raczej skłonni się wycofać z kontaktów z innymi, niż stawiać im czoła.

Widzimy te trudności zarówno, jak i w rodzinach rożnych edukacyjnych przestrzeniach.

Zakładamy, że dorośli – rodzice, nauczyciele, wszyscy, którzy są blisko młodych – mają dobre intencje.

ALE…

No właśnie – brakuje czasem wiedzy i umiejętności, a to sprawia, że nie wspieramy, raczej – blokujemy.

O tym wszystkim będziemy rozmawiać. Nie jesteśmy bezradni i możemy wiele zrobić.

Podczas webinaru będzie miejsce na pytania i refleksje. A wszystko, co się wydarzy, posłuży poszerzaniu naszej świadomości.

Bo – jak lubimy powtarzać – ŚWIADOMOŚĆ DAJE WYBÓR.

Możemy wesprzeć dzieci i młodzież i jednocześnie zadbać o siebie. Aby to zrobić mądrze, potrzebna nam wiedza i narzędzia.

W czasie spotkania pokażemy, jak można budować fundamenty w zakresie:

  • wiedzy o społecznym funkcjonowaniu człowieka,

  • umiejętności komunikacyjnych i budowania relacji,

  • postaw zrozumienia innych osób i ich zachowania oraz okazywania szacunku.

Poruszymy też następujące tematy:

  • Jak, będąc nauczycielem lub rodzicem, stać się dla dziecka „doświadczeniem sprzecznym”?
  • Jak wychodzić z pętli schematycznego myślenia?
  • Jak budować zaufanie?
  • Czym jest samoocena?
  • Jaka jest różnica między krytyką a krytykanctwem?
  • Relacje i więzi
  • Świat emocji
  • Odpoczywanie i budowanie zasobów

KIEDY?

18 października 2023 r. (środa)

gODZINY WEBINARU

19.00 – 20.30

GDZIE?

online, na platformie ZOOM

MASZ PYTANIA?

skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.pl

wAŻNE INFORMACJE:

  • Link z dostępem do webinaru w czasie rzeczywistym znajdą Państwo na naszej platformie szkoleniowej.
  • Webinar będzie nagrywany.
  • Nagranie z webinaru dodamy na platformę, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.
  • Certyfikat będzie do pobrania na naszej platformie, najpóźniej dwa dni po wydarzeniu.

iNWESTYCJA?

CENA REGULARNA

35 zł

Cena obejmuje:

  • dostęp do webinaru w czasie rzeczywistym
  • dostęp do nagrania webinaru (przez 12 miesięcy) 
  • certyfikat uczestnictwa

RODZICE FILOMATY

15 zł

Jeśli należysz do społeczności FILOMACKIEJ, napisz do nas (szkolenia@filomata.pl), że chcesz wziąć udział w webinarze w obniżonej cenie. Prześlemy do Ciebie kod rabatowy.

BONUS

Każda osoba, która zakupi dostęp do webinaru otrzyma dodatkowo dostęp do nagrania wykładu Tomasza Bilickiego z konferencji dla rodziców – JESTEM RODZICEM – WYBIERAM EMPATIĘ.

Wszystkich, którzy są zainteresowani warsztatami stacjonarnymi, prowadzonymi przez Tomasza Bilickiego, zapraszamy do Gliwic,  17-18 listopada 2023 r. 

Wszystkich, którzy są zainteresowani warsztatami stacjonarnymi, prowadzonymi przez Tomasza Bilickiego, zapraszamy do Gliwic,  8-9 grudnia 2023 r. 

Gościem webinaru będzie:

Tomasz Bilicki

pedagog, psychoterapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy (University of Maryland), uczestnik programu szkoleniowego „Sex, Sexuality, and Gender: Children and Adolescents” Harvard Medical School. Ukończył psychologię motywacji na Uniwersytecie SWPS oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii. Absolwent amerykańskiego programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Pracuje w punkcie interwencji kryzysowej i w ośrodku opieki psychologiczno-psychoterapeutycznej (1. stopień referencyjny). Jest związany z Inicjatywą Restart w ramach której szkoli osoby chcące się uczyć wsparcia osób, w szczególności dzieci i młodzieży, w kryzysie.